2 Ocak 2012 Pazartesi

Ayrımcılık Türbanlıya mı Sanıyorsunuz

BMW’nin Türkiye distribütörü Borusan’ın ralli şampiyonu Burcu Çetinkaya’nın gazeteci Merve Sena Kılıç ile birlikte özel bir televizyon kanalında sundukları otomobil programının Merve Kılıç’ın türbanlı olmasından dolayı sponsorluğuna son verdiği iddialarından sonra bir kesim hop oturup hop kalktı. Ayrımcılık yapılıyormuş efendim.
Şimdi sorarım size, otomobillerini tanıtmak için 90-60-90 ölçülerinde kadınların adeta sevişir gibi otomobillerin üzerine abandığı tanıtımı normal görüyorsanız, Türbanlı bir kadının bir otomobil markasının imajını bozmasını da normal karşılayacaksınız.

Şu ayrımcılık lafını her seferinde türbanlı kadın profili için kullanmaktan vazgeçelim artık. Kadını seks objesi içine sıkıştırıp bundan kazanç elde eden piyasa ekonomisinin yaptığı ayrımcılık yanında türban ayrımcılığı çok masumane kalıyor.

Belki bu yazının konusu değil ama şunu da belirtmek isterim. Eşi türbanlı bir adamın bile türbanlı kadının tanıtım yaptığı otomobili seçmeyeceğine bahse girerim. Yani otomobil tanıtımında türbanlı bir kadının kullanılmasının satışlara etkisi olmaz. Hatta satışları bile düşürebilir. Eş türbanlı olmalı ama reklamlar, şovlar, tanıtımlar heyecan vermeli!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder