30 Eylül 2011 Cuma

Kürt Sorununda Kafası Karışmış Bir Köşe Yazarı

İsmet Berkan, kafası karışıklara Kürt ve terör sorunu çözüm haritası sunmuş. Sunmuş sunmasına da kendi kafası da karışmış İsmet Berkan’ın.
Meselenin, temel insan hakları boyutu olduğunu söylemiş. Doğru söylüyor da, o da almış sazı eline aynı telden çalıyor.
Sınırsız ifade özgürlüğü demiş. Bu sorun sadece Kürtlerin değil Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan herkesin sorunu. Yani buradan bakarsak kafa karışıklığını gidermek için ortada bir ifade özgürlüğünden yoksun vatandaş sorunu var demeliyiz.
Temel hak olan kanun önünde eşitliğin sağlanamaması, sosyal eşitsizliğin giderilememesi gibi sorunların Kürt sorunu olduğunu zannetmek İsmet Berkan ile Türkiye’nin pek çok yerinde çocuklarına yeterli eğitim ve sağlık hizmeti alamayan bir işçinin sosyal eşitsizliklerinin Kürt-Türk ayrımından kaynaklandığını söylemek gibi.
Gelelim asıl kafasının karıştığı noktaya. Anadilde eğitim hakkı!
Sevgili arkadaşım, bir ülkede anadilde eğitim hakkı adı altında, eğitimin dil birliğini ortadan kaldırırsan sence nasıl bir tablo çıkar ortaya bunu hiç düşünmez misin?
Bugün bile Güneydoğu Anadolu’da yeterli Türkçe öğretilemezken, Kürtçe eğitim almaya başlayan Kürt vatandaşımıza daha sonrasında Kürtçe lise müfredatı ışığında ne kazandırmış olacağız bir düşün. Kürtçe eğitim alan yeni nesil Kürtçe ders anlatabilen öğretmene, Kürtçe muayene edebilen doktora, Kürtçe savunma yapan avukata ihtiyaç duyacak. Bakarsın seçmeli Türkçe dersini alan öğrenci biraz olsun seni beni anlar. Veyahut Türkçe dersleri zorunlu tutup bu sorunu ortadan kaldırırsın. Baktık ki olmadı hepimiz Kürtçe eğitimden geçer iletişim sorununu kökünden çözeriz. Ne de olsa bir iddiaya göre Kürtler Türklerden daha fazla. (Doğurganlık oranlarına bakacak olursak ileride gerçekte olabilir)
Kimse Kürtlerin anadillerini geliştirmesini, kullanmasını engelleyemez. Kürtçe öğrenmek, konuşmak en temel hakları. Ancak Kürtçe eğitim bambaşka bir durum. Lütfen bunu anlayalım. Kafası karışmışlara anlatalım.
Demokratik haklar kıyafeti giydirilmiş ayrıştırıcı unsurlar ne kadar demokrasiye katkı sağlar oturun ve düşünün.     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder